perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share
 

 misteri dan hebatnya makna cantik..

Go down 
AuthorMessage
enni
junior
junior
enni

Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 31
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 11:03 am


Usah terkejut kalau ada orang melahirkan rasa hatinya pada anda, sedangkan anda merasakan tiada apa-apa istimewanya anda. Begitulah hebat dan misterinya kehidupan. Ukuran manusia tentang kecantikan dan ketampanan memang tidak pernah sama. Ada orang mabuk dengan seseorang sedangkan menurut pandangan orang lain, wajah semacam itu tidak patut dimabuk-mabukkan.

Misterinya suara hati memang sukar dibaca. Tidak ada sebarang alat untuk mengukur makna cantik atau tampan pada seseorang. Ukuran cantik atau tampan ini sentiasa berlainan antara seseorang dengan seorang yang lain. Maka itu, usah hairan jika seseorang wanita dinobatkan sebagai ratu dunia, padahal ramai lagi wanita di pejabat kita yang kita rasakan mengatasi kecantikan ratu itu.

Begitu juga, mungkin ada wanita di kampung kita, kita rasakan lebih cantik daripada para model yang popular. Sebab apa? Sebab persepsi kecantikan tidak pernah sama antara manusia. Ada orang anggap hidung yang sedikit mancung sebagai cantik, ada orang tidak. Ada orang rambut yang mengurai sebagai cantik, ada orang menganggap rambut yang ditutup sebagai kecantikan yang mengatasi. Ada orang menganggap putih melepak itu sebagai cantik ada orang suka yang hitam.

Ada orang mentafsirkan kecantikan itu mata yang bundar tetapi ada orang merasakan yang sepet seperti Jepun atau Cina itu yang lebih menawan. Ada orang menganggap bibir yang nipis itu cantik tetapi ada juga orang yang mengatakan bibir tebal lebih mengancam.

Di sebuah kawasan terpencil di utara Thailand, terdapat sekelompok manusia yang mentafsirkan cantik itu leher yang jinjang. Maka, para wanita memakai besi lilit di leher untuk memanjangkan leher masing-masing. Alangkah seksanya untuk menjadi cantik menurut penilaian masyarakat ini.

Begitu juga di sebuah penempatan di Afrika, cantik ditafsirkan mulut yang lebar. Semakin lebar mulut semakin cantiklah mengikut ukuran kelompok ini. Maka para lelaki dan para wanitanya memakai piring besi berbentuk bulat di mulut. Piring ini ditukar kepada yang lebih besar dari semasa ke semasa.

Begitulah misteri dan luasnya makna cantik dan tampan. Jadi, usah terlalu susah hati jika anda merasakan anda tidak begitu menarik. Anda tetap cantik di mata orang yang mentafsirkan kecantikan itu bukan sekadar wajah tetapi mungkin keseluruhan anda. Ini termasuklah gaya jalan anda, cara nada bertutur, pendirian serta sikap anda terhadap sesuatu perkara.

Jika anda belum mendapat teman bukan cantik masalahnya, cuma anda belum bertemu dengan orang yang mentafsirkan cantik itu menurut apa-apa kelebihan yang ada pada diri anda.

Sebenarnya tiada manusia yang buruk, lantaran setiap daripada kita ini dicipta oleh Tuhan yang Maha Bijaksana. Masakan ciptaan Tuhan itu tidak cantik, malah dalam islam kecantikan bukan terletak pada wajah atau keturunan tetapi apa yang ada di dalam hati. Baik sang hati baiklah seluruh badan, jahat sang hati jahatlah seluruh badan. Agama menilai kecantikan itu iman yang teguh, kukuh dan padu.

Siapa kita untuk mempertikaikan ciptaan-ciptaan TUHAN. Sudah tentu kita tidak layak. Tetapi ramai orang mempertikai TUHAN setiap kali menghadap cermin. Berkacalah tatkala bercermin sebab dengan berkaca cermin akan memberitahu anda apakah anda yang berdiri di situ atau perasaan dan keegoan anda yang menampani.

Siapa anda, anda sendiri yang menentukan. Pandangan manusia semuanya tidak sama. Sejuta yang mengatakan anda tidak indah, sepuluh juta mungkin mengatakan yang sebaliknya. Hanya anda belum bertemu muka dengan yang sepuluh juta itu.

Itu saja yang membezakan.


misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 11:15 am

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 cantik bkn paras rupa semata2,kecantikan diri tu dtg dr keseluruhannya....cantik klu x tau nk masak pn x guna mcm t pn x leh dikatakn cantik walaupn muka mengalahkn siti nurhalizah misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 yg penting kebijaksaan dlm mengawal kecantikn diri ni misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 eh apa aku melalut ni misteri dan hebatnya makna cantik.. 943424 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior
enni

Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 31
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 11:20 am

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 btul tu macan..kalo cntik x reti masak..watpe?? misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345

misteri dan hebatnya makna cantik.. 318762 bijaklah mengawal kecantikan anda wahai umat Muhammad sekalian.. misteri dan hebatnya makna cantik.. 159678
Back to top Go down
View user profile
straighthead_goku
junior
junior
straighthead_goku

Posts : 46
Join date : 2009-07-27

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 2:17 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 83255 xkenal make x cinta. misteri dan hebatnya makna cantik.. 282363
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 7:01 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 x cuba maka x tau misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior
enni

Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 31
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 7:47 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 217756 macan..amende nye yg x cube??? misteri dan hebatnya makna cantik.. 217756

x paham ak.
. misteri dan hebatnya makna cantik.. 90732 misteri dan hebatnya makna cantik.. 90732
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 8:12 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 enni cuba2 tu tuk org2 tua je yg muda2 ken abaikn je misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior
salju

Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 35
Location : mesia

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 8:29 pm

kompem aku tak cantik.. pasal aku pemalas... misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 patutlah takde orang nak kat aku... adeh

macan.. namo ajor enni bukan2... jgn macan nih.... meh sini... misteri dan hebatnya makna cantik.. 124561 masuk bilik kaunseling... biasa dia nih.. misteri dan hebatnya makna cantik.. 48342 dah lama tak kena kaunseling nih.. tu pasal nak usik adik2 kat sini.... opocot lalu2... ada yang kena kaunseling nih.. tepi2... opocot
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior
enni

Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 31
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSat Aug 01, 2009 9:53 pm

wakakaka kak salju.. wakakaka wakakaka

tari g msuk bilik kaunseling macan... tari

misteri dan hebatnya makna cantik.. 976596 kak salju misteri dan hebatnya makna cantik.. 976596
Back to top Go down
View user profile
straighthead_goku
junior
junior
straighthead_goku

Posts : 46
Join date : 2009-07-27

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSun Aug 02, 2009 6:35 am

macan_sparrow wrote:
misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 enni cuba2 tu tuk org2 tua je yg muda2 ken abaikn je misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665
misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 aku rse aku da tue.da ley cbe kot can.gtau pe yg ley aku cbe misteri dan hebatnya makna cantik.. 995238 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior
salju

Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 35
Location : mesia

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSun Aug 02, 2009 3:40 pm

tumpang lalu.. sorang lagi pesalah ditangkap.. misteri dan hebatnya makna cantik.. 124561 sila beri laluan... amaran.. misteri dan hebatnya makna cantik.. 48342 sesi kaunseling kelompok akan dijalankan..... opocot beri laluan... terima kasih.. opocot
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSun Aug 02, 2009 8:08 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 goku klu ko nk tau pe yg leh dicuba ko kena ikut msk bilik kaunseling ni bab aku kena tahanan reman ni misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy


Last edited by macan_sparrow on Sun Aug 02, 2009 8:21 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior
salju

Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 35
Location : mesia

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeSun Aug 02, 2009 8:19 pm

haip haip.. macan nih.. misteri dan hebatnya makna cantik.. 48342 saper soh kuar..... jgn masuk sama2 dgn goku dalam bilik kaunseling nih... biar aku kaunseling sampai lebam... misteri dan hebatnya makna cantik.. 995238
Back to top Go down
View user profile
straighthead_goku
junior
junior
straighthead_goku

Posts : 46
Join date : 2009-07-27

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeWed Aug 12, 2009 11:24 am

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 mgalhkn ISA ni.ades..kaunseling thp lebam.bahye2 misteri dan hebatnya makna cantik.. 92410
nk masuk kot pintu ne ni? misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeThu Aug 13, 2009 10:03 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 goku ko g tanya si panx tu dia sllu lalu dpn tahanan ISA tu dia pn dh hafal pintu2nya mua dah misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior
enni

Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 31
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeFri Aug 14, 2009 8:24 am

misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 pe cite pntu lak ni?? misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345
Back to top Go down
View user profile
straighthead_goku
junior
junior
straighthead_goku

Posts : 46
Join date : 2009-07-27

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeFri Aug 14, 2009 11:51 am

misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665
macan_sparrow wrote:
misteri dan hebatnya makna cantik.. 519688 goku ko g tanya si panx tu dia sllu lalu dpn tahanan ISA tu dia pn dh hafal pintu2nya mua dah misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345
ISA negara mana tu can? misteri dan hebatnya makna cantik.. 957888 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]
macan_sparrow

Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 40
Location : klang

misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitimeFri Aug 14, 2009 6:38 pm

misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 ISA negara panx je yg ada misteri dan hebatnya makna cantik.. 994345 goku misteri dan hebatnya makna cantik.. 287665

_________________________________________________
misteri dan hebatnya makna cantik.. Nagaapimisteri dan hebatnya makna cantik.. Kekejamanmisteri dan hebatnya makna cantik.. Jack_Sparrow

hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




misteri dan hebatnya makna cantik.. Empty
PostSubject: Re: misteri dan hebatnya makna cantik..   misteri dan hebatnya makna cantik.. Icon_minitime

Back to top Go down
 
misteri dan hebatnya makna cantik..
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::CAKAP-CAKAP::..::TALKING PLACES::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
miss-lady (1280)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
sriteddy™ (1157)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
salju (1063)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
lipanx_laut (970)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
macan_sparrow (742)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
kuyie (668)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
raffey-sama (509)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
arb_mtq (432)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
luvfama (297)
misteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_lcapmisteri dan hebatnya makna cantik.. Voting_barmisteri dan hebatnya makna cantik.. Vote_rcap 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.